vrijdag 10 september 2010

Omloop van Vlaanderen 2010 - Dag 1 - Part 1

Zoals beloofd: de security-Untersturmführer verdient zowaar z'n persoonlijke vermelding op m'n blog!
Toen ik langs de ingang van de Service wandelde, hoorde ik één van de jonge 'stewards' nogal fel tekeer gaan tegen de eigenaar van een Nissan GTR. Vooral de "dikkenek"-verwijten die de steward stond te roepen, stoorden me behoorlijk.
Een halfuur later was het weer prijs. Nu moest een Audi-TT eigenaar eraan geloven. De niet zo bijster snuggere Untersturmführer genoot van de macht van z'n fluo-jasje, en begon opnieuw een veel te grote mond op te zetten. De bestuurder had wel z'n ingang-sticker, maar die kleefde niet op de voorruit. "Befehl ist befehl", dus werd de TT niet doorgelaten tot de bewuste sticker op z'n plaats hing, met opnieuw enkele dikkenek-verwijten naar de eigenaar. Die besloot daarop om toch ff uit te stappen en wat verbaal weerwerk te bieden. De man had er al een hele dag 'technische keuring' opzitten, en dan begint zo'n strandjanet moeilijk te doen. Trop was te veel.
Daarna was het de beurt aan de Porsche-eigenaar. Ook hij had z'n sticker op het dashboard liggen, en dus niet op de voorruit. De steward met het IQ van een vuilniszak ging dan maar tegen de neus van de wagen staan, luid roepend en zwaaiend dat "die dikkenek met z'n Porsche moest maken dat hij weg was, of dat hij zelf de wagen zou verplaatsen". "Ik laat niet op m'n kop kakken omdat je met een Porsche rijdt" riep hij nog. Hij had er nochtans de gepaste kop voor...
Ik had me al lang genoeg kalm gehouden, maar nu had ik er genoeg van. Ik nam enkele foto's van de drie boze smurfen, en werd bedankt met een stortvloed aan vloeken en verwijten. De chief security kwam erbij en die wou eindelijk eens luisteren. De Porsche-eigenaar kon zijn verhaal vertellen (komt morgen met een andere wagen, dus kon hij de sticker niet kleven) en werd doorgelaten, nog steeds onder luid protest van de sjonnie-steward met z'n aftandse Adidas-training, witte Nike's en een petje op... Duidelijk nagedacht over z'n outfit...
Het is een regelrechte schande dat bezoekers, deelnemers en zelf leden van de organisatie zo afgesnauwd en verweten worden door dit soort troebelkijkende, marginale mannetjes met een fluo-jasje en wat denkbeeldige macht.
Er moeten natuurlijk regels zijn, zelfs de flitscontroles tijdens een rally kan ik ergens wel begrijpen, maar dit was er los over. Nogmaals een oproep aan de inrichters: ik weet dat er een maximum-IQ is om 'steward' te mogen zijn (70), maar voer aub ook een minimum-IQ in!
De Untersturmführer in kwestie dacht nog wat stoer te doen tegen 'The One you don't mess with' (ik dus...), en wordt daarvoor beloond met deze leuke vermelding.
Een mailtje naar de organisatie en enkele druk bezochte rallysites is in de maak.

Geen opmerkingen: